КЕҢЕС ПУНКТІ/КОНСУЛЬТАЦИОННЫЙ ПУНКТ » Мемлекеттік Коммуналдық Қазыналық Кәсіпорын «№89 бөбекжай-балабақша»
Коммунальное государственное казенное предприятие
«Ясли-сад №89 »
Управления образования города Алматы
Меңгеруші:
+7(727) 254-71-01
Әдіскер:
+7(727) 254-71-01
Версия для
слабовидящих
05
сентябрь
2023

КЕҢЕС ПУНКТІ/КОНСУЛЬТАЦИОННЫЙ ПУНКТ

КОММУНАЛДЫҚ МЕМЛЕКЕТТІК ҚАЗЫНАЛЫҚ КӘСІПОРЫН
               «N89 БӨБЕКЖАЙ БАЛАБАҚШАСЫ»





Родителям кеңес беру
тақырыбы:
«СӨЙЛЕУДІҢ ГРАММАТИКАЛЫҚ ҚҰРЫЛЫМЫН ДАМЫТУДА ДИДАКТИКАЛЫҚ ОЙЫНДАРДЫҢ РӨЛІ»

Дайындаған:
әдіскер Серікбаева Г.С.







    
                                                                     Алматы, 2023 ж


«Сөйлеудің грамматикалық құрылымын дамытудағы дидактикалық ойындардың рөлі»
Мақсаты: ата-аналардың педагогикалық ой-өрісін кеңейту.
  Сөйлеудің грамматикалық құрылымы, ең алдымен, күнделікті қарым-қатынаста және балалар әрекетінің әртүрлі түрлерінде - ойында, дизайнда, бейнелік шығармашылықта қалыптасады.
Мектепке дейінгі білім беруде балалардың ақыл-ойы мен сөйлеуін дамыту үшін мақсатты педагогикалық басшылық беріледі. Бағдарламада баланы дұрыс сөйлеуге үйрететін арнайы сабақтар қарастырылған. Ақыл-ой мен сөйлеуді дамыту мәселелерін жан-жақты шешуде, тілдің әртүрлі аспектілерін оқыту міндеттерінің тығыз байланысында, оқытудың ұжымдық және жеке формаларының дұрыс арақатынасында ғана сөйлеудің үйлесімді дамуын қамтамасыз етуге болады. балалардың, тілдің грамматикалық құрылымын дер кезінде дұрыс қалыптастыру.
Грамматикалық мазмұны бар дидактикалық ойындар мен жаттығулар балалардың тілдік ойындарын және олардың грамматика саласындағы ізденіс белсенділігін ынталандырудың маңызды құралы болып табылады.
Мектеп жасына дейінгі баланың ең маңызды әрекеті – ойын. Ойын әрекетінің әдістерін меңгеру арқылы – ойыншықтарды қарапайым манипуляциялау, нақты заттар мен әрекеттерді заттармен алмастыру – алмастыру және шартты әрекеттер, атрибуттарды, материалдарды, рөлдерді бөлу, ойында қарым-қатынас орнату, сюжетті ашу, бақылау және т.б. – бала ойын сөйлеу әрекетіне қажетті әдістерді, сөйлемдердің функционалдық түрлерін (түсініктеме беру, жоспарлау, түзету түрі; бекіту, теріске шығару, сұрақ, әрекетке ынталандыру) меңгеруге мәжбүр. Күнделікті өмірде, жұмыста, дизайнда - барлық жерде бала ойын элементін енгізеді: сурет салу вокализациямен, ономатопеямен және ойын сюжетін дамытумен бірге жүреді; салынған гараждар мен үйлер қуыршақ ойынына кіреді; естілген ертегі театрландырылған әрекеттің негізіне айналады.
Ойын - бұл ересек адам балада қызығушылық пен құрметті тудыратын дәрежеде бір немесе басқа орынды ғана серіктес ретінде алатын әуесқой балалардың әрекеті. Ересек адам рөлдік мінез-құлық және жеке сөйлем, ескертулер, сұрақтар арқылы ойынға жанама әсер ете алады. Шығармашылық балалар ойынында баланың тілі мен грамматикалық қалыптасқан сөйлеуі тез дамиды. Бірақ ересек адам сөйлеудің формалары мен функцияларын меңгеруге байланысты мұндай ойындарға дидактикалық мақсаттар қоймауы керек. Олардың қалыптасуы ойынның жанама өнімі болып табылады.
Грамматикалық дұрыс сөйлеуді қалыптастырудың негізгі құралы – жаттықтыру. Ал, өздеріңіз білетіндей, мектеп жасына дейінгі балалардың жетекші іс-әрекеті ойын. Оның көмегімен ғана балалардың оқуын қызықты етуге болады. Мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеуінің грамматикалық құрылымын қалыптастыруда дидактикалық ойындардың маңызы зор, оны мұғалім сөйлеуді дамыту және қоршаған ортамен таныстыру сабақтарында ғана емес, күнделікті өмірде де пайдалана алады. Грамматикалық формаларды меңгеруге арналған арнайы ойындар мен жаттығуларды серуендеу кезінде, таңертең, түстен кейін қолданылатын кез келген басқа сабақтарға қосуға болады; Сондай-ақ ата-аналарға мұндай ойындарды үйде жиі пайдалануды ұсыну қажет.
           Дидактикалық ойындар грамматикалық дағдыларды бекітудің тиімді құралы болып табылады, өйткені балалардың динамизмі, эмоционалдылығы мен қызығушылығының арқасында олар баланы қажетті сөз формаларын қайталауға бірнеше рет жаттықтыруға мүмкіндік береді.
            Көптеген зерттеушілер дидактикалық ойында келесі құрылымдық компоненттерді анықтайды:
ойын және білім беруден тұратын дидактикалық тапсырма (мақсат);
ойын ережелері;
ойын әрекеттері;
ойынның соңы, қорытындылау.
            Дидактикалық (тәрбиелік) тапсырма дидактикалық ойынның негізгі элементі болып табылады, оған барлық қалғандары бағынады. Балалар үшін оқу тапсырмасы ойын тапсырмасы ретінде тұжырымдалған. Ол балаларды оқыту мен тәрбиелеудің мақсаттарымен анықталады.
             Ойын ережелері ойын мазмұнының орындалуын қамтамасыз етеді. Олардың мазмұны мен бағдары танымдық мазмұнмен, ойын тапсырмаларымен және ойын әрекеттерімен анықталады. Дидактикалық ойында ережелер беріледі. Олар мұғалімге ойынды басқаруға көмектеседі. Ережелер дидактикалық тапсырманы шешуге де әсер етеді - олар балалардың іс-әрекетін байқалмай шектейді, олардың назарын белгілі бір тапсырманы орындауға бағыттайды.
            Ойын әрекеті – ойынның негізі, ойын мақсатында баланың белсенділігін көрсету тәсілі. Ойын әрекеті неғұрлым әртүрлі болса, ойынның өзі бала үшін соншалықты қызықты болады және танымдық және ойын тапсырмалары сәтті шешіледі. Әртүрлі ойындарда ойын әрекеттері әртүрлі және әртүрлі формалар арқылы жүзеге асады.
             Қорытындылау ол аяқталғаннан кейін бірден жүзеге асырылады. Пішін әртүрлі болуы мүмкін: ұпай жинау, мақтау, үздік баланы, жеңімпазды анықтау, постты орындаудың жалпы нәтижесі